Finnwear > Finnwearin tarina
Finnwearin tarina
Meitä on tuhansia erilaisia. Aivan kuten järviäkin ympäri Suomen niemen. Näillä rannoilla viihtyvät tuhansien järvien uimarit, itsevarmat neidot ja vesipedot, jotka arvostavat yhtä lailla laulujoutsenen ylvästä kauneutta kuin perinteisen mökkisaunan käytännöllisyyttä. Tästä maailmasta, suomalaisen järvimaailman ytimestä, ammentaa myös Finnwear.
Me Finnwearilla rakastamme kauniita värejä, näyttäviä kuoseja ja laadukkaita materiaaleja. Olemme saaneet olla mukana suomalaisten arjessa vuosikymmenten ajan, ja suunnittelumme keskiössä on vahva ymmärrys erilaisten vartalotyyppien tarpeista. Uskomme, että mukavissa, kauniissa ja hyvin istuvissa uima-asuissa jokainen vesipeto voi tuntea itsensä itsevarmaksi.
FINNWEAR SYNTYY
Kansainvälistyminen kiihtyi 1960-luvulla ja se tiesi suomalaiselle vaateteollisuudelle suuria viennillisiä mahdollisuuksia. Näihin aikoihin Tampereella vuonna 1903 perustettu Suomen Trikoo avasi ensimmäisen oman vientikonttorinsa Finnwear Oy Ab:een Tukholmaan. Vientimerkiksi perustettu Finnwear-tuotemerkin alle luokiteltiin alussa osa tuotemerkeistä, mutta 1978 yhtiön koko tuotanto siirtyi merkin alle.
FINLAYSONISTA SUOMEN TRIKOON OMISTAJA
Vuonna 1983 Finlaysonista tuli Suomen Trikoon omistaja. 1980-luvun loppupuolella tekstiilialan koneiden automatisointi johti kiihtyvään kansainväliseen kilpailuun. Ulkomailta alkoi virrata entistä halvempia tekstiilituotteita Suomen vaatetusmarkkinoille, eivätkä pienet perinteiset suomalaiset yritykset pystyneet kilpailemaan näiden kanssa. 1990-luvulle saakka Finlaysoniin kuuluva Suomen Trikoon tuotevalikoima pysyi kaikesta huolimatta pääpiirteittäin samana.
FINNWEAR TÄNÄÄN
Vuonna 2016 Finnwear-tuotemerkki siirtyi Nanson omistuksesta Pierre RobertOy:lle. Nykyään Finnwearin tuotevalikoima koostuu koko perheen uima-asuista. Finnwearin pitkästä historiasta ollaan ylpeitä, ja se on tärkeä osa tuotteiden suunnittelua. Tuotteissa on panostettu laatuun ja mukavuuteen ja suunnittelussa on kiinnitetty huomiota erilaisiin vartalotyyppeihin ja mallistoon kuuluu myös kurvikkaille naisille suunnattuja tuotteita.
LANSEERAUS SUOMESSA
Finnwear löi itsensä läpi ajankohtana, jolloin Suomen Trikoon trikoovaatteiden ja erityisesti sen ylellisten velourtuotteiden elinkaari oli korkeimmillaan. Suomessa Finnwear lanseerattiin vuonna 1978, jolloin tuotemerkki kohosi Suomen Trikoon kaikkien trikoovaatteiden merkiksi kaikilla markkina-alueilla.
AIKA NANSOLLA
Finnwear ehti käydä läpi monta muodonmuutosta ennen siirtymistään Nanson omistukseen vuonna 2001. Finnwear-tuotteet olivat 2000-luvun alussa entistä käytännöllisempiä ja asiallisen rentoja. Tuotevalikoimaan kuuluivat koko perheen trikoo- ja uima-asut sekä naisten alusvaatteet.
Rakastettu Kietaisu-malli saatavilla uudessa & raikkaassa kausikuosissa, joka on suunniteltu yhdessä Aalto-yliopiston design-opiskelijoiden kanssa osana PatternLab-projektia.
Valmistettu GRS-sertifioidusta, kierrätetystä polyamidista.
Myös lasten valikoimassa herkullisia kesäuutuuksia!
FINNWEAR SYNTYY
Kansainvälistyminen kiihtyi 1960-luvulla ja se tiesi suomalaiselle vaateteollisuudelle suuria viennillisiä mahdollisuuksia. Näihin aikoihin Tampereella vuonna 1903 perustettu Suomen Trikoo avasi ensimmäisen oman vientikonttorinsa Finnwear Oy Ab:een Tukholmaan. Vientimerkiksi perustettu Finnwear-tuotemerkin alle luokiteltiin alussa osa tuotemerkeistä, mutta 1978 yhtiön koko tuotanto siirtyi merkin alle.
LANSEERAUS SUOMESSA
Finnwear löi itsensä läpi ajankohtana, jolloin Suomen Trikoon trikoovaatteiden ja erityisesti sen ylellisten velourtuotteiden elinkaari oli korkeimmillaan. Suomessa Finnwear lanseerattiin vuonna 1978, jolloin tuotemerkki kohosi Suomen Trikoon kaikkien trikoovaatteiden merkiksi kaikilla markkina-alueilla.
FINLAYSONISTA SUOMEN TRIKOON OMISTAJA
Vuonna 1983 Finlaysonista tuli Suomen Trikoon omistaja. 1980-luvun loppupuolella tekstiilialan koneiden automatisointi johti kiihtyvään kansainväliseen kilpailuun. Ulkomailta alkoi virrata entistä halvempia tekstiilituotteita Suomen vaatetusmarkkinoille, eivätkä pienet perinteiset suomalaiset yritykset pystyneet kilpailemaan näiden kanssa. 1990-luvulle saakka Finlaysoniin kuuluva Suomen Trikoon tuotevalikoima pysyi kaikesta huolimatta pääpiirteittäin samana.
AIKA NANSOLLA
Finnwear ehti käydä läpi monta muodonmuutosta ennen siirtymistään Nanson omistukseen vuonna 2001. Finnwear-tuotteet olivat 2000-luvun alussa entistä käytännöllisempiä ja asiallisen rentoja. Tuotevalikoimaan kuuluivat koko perheen trikoo- ja uima-asut sekä naisten alusvaatteet.
FINNWEAR TÄNÄÄN
Vuonna 2016 Finnwear-tuotemerkki siirtyi Nanson omistuksesta Pierre Robert Oy:lle. Nykyään Finnwearin tuotevalikoima koostuu naisten alusasuista sekä koko perheen uima-asuista. Finnwearin pitkästä historiasta ollaan ylpeitä, ja se on tärkeä osa tuotteiden suunnittelua. Tuotteissa on panostettu laatuun ja mukavuuteen ja suunnittelussa on kiinnitetty huomiota erilaisiin vartalotyyppeihin ja mallistoon kuuluu myös kurvikkaille naisille suunnattuja tuotteita.
KEVÄT 2022
Finnwear tuo valikoimiinsa ensimmäiset kierrätysmateriaalista valmistetut uima-asut naisille ja lapsille. Näissä materiaalina on käytetty GRS-sertifioitua kierrätettyä polyamidia. Vastuullisemmat materiaalit ohjaavat Finnwearin suunnittelutyötä myös tulevaisuudessa.